Uplynulý školní rok byl beze sporu jiný, než všechny ostatní. Žáci a studenti po celé republice byli nuceni se vzdělávat distančně. To pro mnohé z nich bohužel znamenalo zůstat odkázán sám na sebe, popřípadě na pomoc rodičů či starších sourozenců. V zadání a podmínkách jednotné přijímací zkoušky i maturity proto došlo k mnoha změnám, které měly právě tento náročný rok dostatečně zohlednit. Výsledky obou zkoušek tomu však ne vždy odpovídaly.
Mám zájem o doučování
Přehled v číslech
Podle CERMATu se letošní jednotné přijímací zkoušky zúčastnilo 84 tisíc uchazečů. U přijímacích zkoušek na čtyřleté obory a na nástavbové studium dosáhli studenti průměrného procentního skóru 57,9 % z češtiny a 43,2 % z matematiky. Procentní skór znamená počet dosažených bodů v procentech z maximálního možného bodového zisku. U přijímaček na střední odborné školy dosáhli uchazeči průměrného procentního skóru 55,5 % v matematice a 40,6 % v češtině. Výsledky přijímaček na osmiletá gymnázia pak byly 56,2 % v češtině a 48,1 % v matematice.
Zajímavé je, že se letos na osmiletá gymnázia hlásilo o více než 9 % uchazečů méně, než v loňském roce. To může být mimojiné zapříčiněno pocitem nedostatečné přípravy právě kvůli distanční výuce. Více o výsledcích jednotné přijímací zkoušky se dozvíte v tiskové zprávě CERMATu.
Naopak výsledky řádného termínu jarní maturitní zkoušky v letošním roce nebyly zlé. To však může být dáno tím, že studenti absolvovali pouze didaktický test z českého jazyka a literatury a didaktický test z matematiky nebo cizího jazyka. U matematiky i u zkoušky z jazyka došlo k prodloužení časového limitu o 10 nebo 15 minut. U matematiky byla navíc snížena hranice úspěšnosti z obvyklých 33 % na 27 %. Pokles úspěšnosti v porovnání s loňským rokem však zaznamenáváme u anglického jazyka. Tam v letošním roce neuspělo 6,7 % prvomaturantů, kdežto vloni to bylo pouze 5,1 %. Více o výsledcích řádného termínu maturit 2021 můžete najít v tiskové zprávě CERMATu.
Jak zasáhl Covid-19
Pandemie koronaviru nezasáhla pouze do kritérií a celkové podoby letošních zkoušek. Zasáhla především do vzdělávání jako takového během celého uplynulého školního roku. Některé školy zvládly online výuku lépe, než jiné. Důležitým faktorem je ale především to, že ne všem žákům a studentům online výuka vyhovovala. Jak je totiž známo, k učení je nutné vždy přistupovat individuálně.
Chápeme tedy, že i pro ty, kteří v letošním roce neskládali přijímací ani maturitní zkoušku, mohl být návrat do školních lavic nelehký. Nehledě na události uplynulých měsíců vyučující počítají s tím, že budou děti plně připravené plynule pokračovat v učivu daného ročníku. Na opakování učiva z období distanční výuky zkrátka není čas.
Jak může pomoci Škola Populo
A přesně to je chvíle, kdy vám může plně pomoci Škola Populo. U nás totiž žádné prázdniny nemáme! Nabízíme tedy vám a vašim dětem, abyste období prázdnin a léta využili smysluplně letním doučováním se Školou Populo. Během těchto dvou měsíců společně doženeme a zopakujeme vše, co děti během distanční výuky nestihly nebo nepochopily. Rádi pomůžeme žákům všech ročníků základní školy, ale také těm na střední či vysoké škole. Poradíme si s jakýmkoli předmětem, který vás trápí, a jsme také plně k dispozici pro přípravu na reparáty nebo druhý pokus maturitní zkoušky. Uděláme vše pro to, aby doučování děti bavilo a zároveň pro ně bylo přínosem.
Doučování přes léto a prázdniny
Doučování přes prázdniny je skvělý způsob, jak v září nastoupit do školy s úsměvem a beze stresu s vědomím, že vše, co jste vloni ve škole probírali, zvládáte levou zadní. A nebojte, s námi vám zbyde spoustu času na všechny prázdninové aktivity. Ke všem našim studentům totiž přistupujeme individuálně, vašim potřebám i časovým možnostem se tedy v průběhu naší spolupráce plně přizpůsobíme, a to klidně i online.
Pokud máte o letní doučování či přípravu na reparát nebo maturitu zájem, ozvěte se nám skrze kontaktní formulář a my se s vámi obratem domluvíme na dalším postupu. Tak pospěšte, zájem je obrovský a naše kapacity jsou bohužel omezené. Společně to zvládneme. Těšíme se na vás!
Autor:
BSc. Nikola Domluvilová