Od chvíle, kdy Covid-19 vstoupil do našich každodenních životů, uplynul již téměř rok. Od té doby se změnilo mnohé od našich dlouhodobých plánů na cestování, návštěvy a pracovní cesty až po každodenní záležitosti spjaté s našimi pracovními i školními povinnostmi. A právě školy, a především pak jejich žáci, studenti, ale i rodiče, se s nastalou situací museli ve velmi krátkém čase zorientovat. Pokud tedy cítíte, že je i přes veškerou snahu škol situace pro vaše děti nedostačující, nabízíme vám řešení. Se Školou Populo můžete svým dětem pomoci nejen s přípravou na nejrůznější zkoušky, ale také s každodenní přípravou na probíranou látku. Nemusíte se už tedy každý večer trápit nad učebnicemi a sešity, my tyto starosti alespoň částečně vyřešíme za vás.
Potřebuji doučování
Jak může být online výuka obtížná
Ačkoli školy i pedagogové dělají vše, co je v jejich silách, někdy to nemusí stačit. Někteří učitelé nemusí být zdatní v práci s IT technologiemi či mají zkrátka technický problém, který neumí vyřešit. Na druhé straně jsou žáci, kteří z různých důvodů nemají přístup k internetu, počítači nebo se opět potýkají s technickými problémy. Další kapitolou je pak náročnost takové online výuky, kdy má jeden pedagog na starosti celou třídu a jen těžko se může každému žákovi individuálně věnovat tak, jak by sám chtěl. V takové situaci je obtížné zohlednit schopnosti a pokročilost jednotlivých studentů a dát každému z nich svůj prostor. V tom podle nás tkví hlavní obtíž při online výuce.
Kdy je ten správný čas najít si doučování
Některé děti se tak mohou po několika týdnech, či měsících, začít ve výuce ztrácet. Začínají se objevovat zadání, kterým ne dokonale rozumí, není jim jasné, v čem v testu udělali chybu nebo jen nevědí, ve které učebnici či na které straně probíranou látku najdou. Pokud má pedagog ve třídě až 30 dětí, je pro něj samotného obtížné každému z nich individuálně odpovídat na jednotlivé a mnohdy velmi specifické dotazy či jiné podněty. Navíc má mnoho pedagogů doma vlastní děti, se kterými řeší podobné problémy a nejasnosti.
Je tedy dobré pozorovat, jak si vaše dítě při online výuce vede. Nejen, zda má všechno potřebné vybavení a zda se aktivně online výuky účastní, ale také jak jí rozumí. Pokud totiž vyvstanou na povrch nejrůznější nejasnosti, student si není jistý, zda správně pochopil zadání nebo by si rád ještě danou látku zopakoval a procvičil, opravil si neúspěšnou písemku a tak dále, pak je ten správný čas na to, začít přemýšlet nad doučováním. Mnozí rodiče se v tuto chvíli mohou začít rozhodovat, zda se mají doučování ujmout sami či nikoli. Někdy určitě postačí domácí debata a problém je vyřešen, někdy to ale není dostatečné řešení. V takové chvílí nabízí Škola Populo pomocnou ruku všem rodičům, kterým online doučování zvláště v období koronaviru můžeme usnadnit.
Jak najít správného lektora
Mnoho rodičů tedy začne řešit důležitou otázku, a to komu své dítě pro doučování svěří. Jistě si všichni přejí zkušeného, empatického a schopného lektora. A přesně takové u nás ve Škole Populo máme. To potvrzují také číselná data, která říkají, že jsme v lednu 2020 odučili 520 online lekcí, což byl v té době standard. V lednu 2021 to už ale bylo 8 800 online lekcí a poptávka stále roste. Školní online výuka totiž, na základě našich zkušeností, pokryje asi jen 50 % vyučované látky. Mnohdy mají děti pouze dvě nebo tři online hodiny denně, kde se soustředí hlavně na český a anglický jazyk a matematiku. Rodiče se na nás proto obrací hlavně ve chvíli, kdy sami na doučování starších dětí nestačí, nebo při svém pracovním nasazení a péči o mladší děti na doučování nenachází kapacity. Mnohým rodičům také došlo, že ke znovuotevření škol povede ještě dlouhá cesta, a že setrvat pouze na školní online výuce není dlouhodobě udržitelné.
Proto děláme vše, co je v našich silách, abychom naši online výuku udrželi na stejně dobré a kvalitní úrovni jako se nám dařilo do teď. Chceme dětem i rodičům pomoci doplnit mnohdy nedostačující školní online výuku. K tomu nám nejvíce pomáhá náš systém individuálního doučování, kdy se jeden lektor při lekci věnuje pouze jednomu studentovi. Oba tak mají dostatek času, aby se poznali, lektor může zhodnotit dosavadní znalosti daného studenta a samozřejmě zjistí, jaký způsob výuky studentovi nejvíce vyhovuje. Společně se mohou vždy dohodnout na tom, čemu se budou věnovat více a která témata jsou naopak jasná. Dle situace mohou více procvičovat, vysvětlovat nebo se některému tématu věnovat více do hloubky. Tento individuální a flexibilní způsob výuky nám dává každému studentovi prostor, kterému se mu při skupinové školní online výuce nedostává. Takoví studenti pak dosahují lepších výsledků ve škole, cítí se jistější, sebevědomější a vědí, že se mají vždy na koho obrátit. Pro zájemce navíc nabízíme možnost zapůjčení IT vybavení, které online výuku ještě více ulehčí.